donderdag 2 oktober 2008

Sofisticators

Al maanden geleden voerden mijn klasgenoten en ik soms felle discussies over een te introduceren klassenlogo. De consensus was dat we als klas naast een logo ook een naam en een spreuk zouden verzinnen die tezamen iets zouden beschrijven dat ons als klas en, naar ik nu gelukkig ook kan zeggen, als vriendengroep bindt.

Over de inhoud en het thema was aanvankelijk verder nog weinig consensus. Ooit was er het idee om onze klas “The 8-Team” (the eignt-team) te noemen. Een thema gebaseerd op de jaren tachtig-serie “The A-Team”. Het logo zou dan bestaan uit een zwart vliegtuig met een rode streep, lijkend op het busje uit de serie.

Helaas haakte al vrij snel één van onze klasgenoten af en was er geen sprake meer van een eight-team, maar een seven-team, hetgeen uiteraard lang niet zo goed bekt als zijn illustere voorganger. Toen ook nog een tweede klasgenoot moest afhaken werd er naarstig gezocht naar een alternatief, dat we uiteindelijk hebben gevonden in onderstaand logo en de naam “Sofisticators”. De bijpassende spreuk luidt “Let’s burn some rubber!” Hoewel het verband tussen deze drie niet iedereen direct duidelijk zal zijn, kan ik u melden dat dat er wel degelijk is. Om echter de magie van onze onderlinge verbintenis geen geweld aan te doen kan ik hierover helaas geen verdere mededelingen doen, maar laat ik dit graag aan uw eigen verbeelding over…

Geen opmerkingen: