vrijdag 14 augustus 2009

Toch niet zo'n gammel vliegtuig...

Na enkele verontruste reacties van lezers die de ernst inzagen van de gisteravond door mij beschreven situaties, heb ik vanochtend toch maar eens even navraag gedaan naar de toestand van het vliegtuig. Wat blijkt? Het toestel verkeert in een uitermate goede conditie, zo heeft men mij verzekerd. Netjes wordt zij na iedere vijftig vlieguren aan een kleine onderhoudsbeurt onderworpen en na iedere honderd aan een grote. Verder is mij verzekerd dat alles werkt zoals het moet werken. En om mij gerust te stellen zal zij maandag en dinsdag wederom van top tot teen worden nagekeken. Dan blijft natuurlijk de vraag waarom ik dan zonder bruikbare instrumenten heb moeten vliegen? Waarom ik brandjes heb moeten blussen en motoren heb moeten afzetten? Wel, het blijkt nu dat dat gespeeld wordt om van mij een betere piloot te maken. In het geval mij dergelijk onheil in de toekomst eens in het echt zal overkomen, dan heb ik het in ieder geval voldoende geoefend. Langzaam begint het mij dan ook te dagen waarom vlieginstructeur Kurt iedere keer roept “Gesimuleerd”…

1 opmerking:

Unknown zei

Volgende keer als ik even niet op je log ben geweest zal ik van boven naar beneden de verschillende logs lezen... je had me mooi te pakken!

In ieder geval succes de komende weken! groetjes, Michiel