donderdag 27 mei 2010

Uren maken II - Slepen

Gisteren las u over mijn vliegbrevet dat bestaat uit meerdere aantekeningen. Ook las u over het absolute minimum aan vlieguren dat nodig is om de belangrijkste van deze aantekeningen geldig te houden en over de simulator die ik desondanks toch heel regelmatig bezoek.

Een andere aantekening biedt de mogelijkheid te vliegen met kleine eenmotorige vliegtuigen. Voor de grote luchtvaart is dit niet nodig. Veel piloten laten deze aantekening dan ook verlopen, maar voor mensen zoals ik die nog geen baan als hoogvlieger hebben gevonden, maar toch lekker willen vliegen is deze wel interessant. Een aantal van mijn mede-middle-of-Danish-nowhere-gangers is bijvoorbeeld druk doende met het rondvliegen van opa's met kleinkinderen langs de kerktorens van Apeldoorn en Deventer.

Ook ikzelf heb een leuke bezigheid gevonden om ondanks de economische malaise en as-brakende vulkanen toch te blijven vliegen. Op mijn nog immer geliefde vliegheide Terlet wordt namelijk gebruik gemaakt van een eenmotorig vliegtuig om zweefvliegtuigen op te slepen. Een bezigheid die mij naast de nodige vlieguurtjes soms wat zweterige handjes, maar vooral ook dikke pret oplevert. En zeg nou zelf; in mijn traject van zweefvlieger tot hoogvlieger is dit toch een heel logische stap...?

1 opmerking:

Unknown zei

Logische stap dunkt mij!