donderdag 7 augustus 2008

Feestje bijna compleet…

Van diverse kanten kreeg ik de laatste tijd vragen waarom het zo stil is op mijn weblog. Wel, de laatste tijd was er weinig om over te schrijven, omdat mijn leven volledig in het teken stond van de laatste zes grondschoolexamens en ik wekenlang nauwelijks iets anders heb gezien dan de binnenkant van mijn kamer. Gisteren en vandaag was het zover.

Gisteren ging voorbeeldig en kon ik de bij de vorige zes examens ingezette lijn aardig voortzetten door respectievelijk 93%, 96% en 100% te scoren. Hiermee stond ik vanochtend voorafgaand aan de laatste drie examens nog steeds 96,5% gemiddeld over de eerste negen examens met alle cijfers boven de 90%. Aangename statistieken voor een perfectionistische streber als ondergetekende.

Voor mijn gevoel was er weinig dat vandaag nog roet in het eten kon gooien om het feestje compleet te maken en in twee van de drie gevallen lukte dat inderdaad met scores van 92% en 96%, maar toen kwam de uitslag van dat ene examen. Dat ene vervloekte examen van dat ene vervloekte vak dat ik dacht zo goed onder de knie te hebben. Dat ene examen waarvoor je zoveel vragen moest maken dat zelfs met een hele boel fouten je nog gewoon een goed cijfer zou hebben. Maar helaas kon dat ene examen toch nog het feestje bederven.

Misschien klinkt bovenstaande de geachte lezer wat dramatisch in de oren. En misschien vraagt u zich nu geschrokken af wat dan de uitslag was van dit ene examen. Wel, zoals gezegd stond ik tot vanochtend 96,5% gemiddeld en had ik alles boven de 90%. En dan ineens is er op de laatste dag dat ene examen waarvoor je met 89% net onder de 90% scoort en waarmee het gemiddelde omlaag gaat naar 95,5%.

U begrijpt dat mijn eerste biertje in de Mess zo meteen is om dit intens verdriet te vergeten, maar als dat is gelukt drink ik de volgende biertjes om te vieren dat mijn klas hiermee officieel de grondschool heeft afgesloten! Vanaf eind volgende week leest hier u dan ook waarschijnlijk met regelmaat mijn belevenissen in de vliegfase!

4 opmerkingen:

Unknown zei

Van Maanen!

Ik denk dat ik eindelijk iemand heb gevonden die perfectionistischer is dan ik!Ik sta de fakkel met liefde aan je af!

Ondanks de dramatische score wil ik je toch van harte feliciteren!! Well done!! Op naar het echte werk!!

Geniet van de biertjes!!

Liefs Hilde
PS. Dinsdag Terlet??!!

Anoniem zei

Hheee mister Martijn,

Mogen Paul en ik je van harte feliciteren !! Goed gedaan!
Moet een erg lekker gevoel geven,geniet ervan en succes met het volgende deel van je opleiding!

Groetjes Paul en Steef,x

Unknown zei

überstreber! haha...

Je bent blijkbaar nog geen steek veranderd. Maar je doet het toch maar weer, dat dan weer wel.

Succes met het (denk ik) leukere deel van de opleiding!

Michiel (MeteoConsult)

Anoniem zei

Gutemorgen,

Way to go ! ! !

En dan nu: HAPPY LANDINGS ! ! !

x-fvlg