maandag 4 februari 2008

Weekendje ontzeuren

Na mijn ervaringen bij de lokale Deense pillendraaier is het even stil geweest op dit weblog. Dit heeft alles te maken met het feit dat e.e.a. er hier steeds serieuzer aan toegaat. De dagen staan nu eigenlijk helemaal in het teken van de studie. Ons rooster is nu zo rijkelijk bemonsterd dat we echt iedere werkdag van 09:00 tot op zijn vroegst 15:00 in een klaslokaal zitten. Na afloop van de lessen begeven we ons dan doorgaans weer naar de barakken waar ik vervolgens vrolijk doorga met het bestuderen van de vele facetten van de vliegkunst. Maar goed, dat moet ook wel, want volgende week dinsdag en woensdag staan de eerste tentamens al gepland. Overigens, als u na volgende week hierover niets meer hoort betekent dat waarschijnlijk weinig goeds, scoor ik echter lekker hoog, dan zal dit forum nog wel de nodige eigendunk moeten incasseren… U zult het beleven. Op dit moment werk ik er in ieder geval hard aan.
Van al dat harde werken en het voortdurend gefocust zijn op de studie word ik echter zo nu en dan ook wel een beetje tureluurs. Zo tureluurs dat ik begin vorige week bij mijzelf een bovengemiddelde vorm van een Nederlandse eigenschap gewaar werd, namelijk het zeuren op alles om niets en vooral op iedereen! Dat kan natuurlijk niet goed zijn. Een enorme behoefte maakte zich van mij meester om even een weekend naar huis te gaan. Gewoon om even weg te zijn van de boeken, de mensen, de lessen en de barakken. Tegelijkertijd voelde ik echter ook een soort schuldgevoel omdat de tentamens eraan komen. Om mijn geweten te sussen probeerde ik daarom klasgenoot Remco mee te krijgen. Deze was echter vastberaden pas over twee weken naar het vaderland af te reizen. Even legde ik daarom het idee maar naast mij neer. Totdat… Totdat Remco donderdag naar mij toekwam om te vragen of ik nog naar huis wilde. Hij had zich namelijk bedacht en ging nu toch!
Eind goed, al goed, Lautje was enigszins met stomheid geslagen toen zij vrijdagavond na haar werk de hal binnenstapte bij kaarslicht. Hoewel kort, hebben we toch een heerlijk weekendje samen gehad en al met al heb ik het gevoel dat de accu weer is opgeladen. Vandaag heb ik in ieder geval nauwelijks de neiging gehad om te zeuren!

3 opmerkingen:

Martine zei

Romantisch hoor, zo'n onverwacht weekendje...en dan ook nog kaarslicht! Zo blijf je wel voor op concurrent Karel ;-)

steef zei

Hoi Martijn,

Wat een leuke verrassing voor Laura!En een fijn weekend voor jou natuurlijk ook...

Ik wil je graag veel succes wensen met je tentamens!

Laat me maar weten wanneer we het glas kunnen gaan heffen op je behaalde resultaten..

xx steef.

Succes, xx Steef

Anoniem zei

Hey Martijn, met veel plezier lees ik je belevenissen in Denemarken. Zo te horen zit de regelmaat er al goed in maar je weet waar je het voor doet. Succes met je tentamens! Groet, Sander