woensdag 2 januari 2008

Heerlijke dagen, maar nu is het voorbij...

De afgelopen tien dagen waren heerlijk. Over de thuiskomst schreef ik al in een vorig bericht, maar ook van de dagen die volgden heb ik genoten. Al moest Lautje regelmatig een avond werken, grotendeels hadden we de tijd aan onszelf. Kerst hebben we lekker met de familie doorgebracht en oudennieuw met vrienden.
Ondanks alles gebeurde er na een paar dagen toch iets waar ik niet op voorbereid was. Lautje en ik zaten in de auto toen zij ineens op ernstige toon tegen mij begon te praten. Zij vertelde mij een paar heerlijke dagen met mij te hebben, maar ook op te zien tegen de tijd als ik weer weg zou zijn. Zij vertelde mij moeilijk te kunnen wennen aan ons nieuwe grotendeels gescheiden leven. Naarmate het gesprek volgde werd haar toon steeds ernstiger en uiteindelijk vertelde zij mij zo niet verder te willen en dat zij zou gaan omzien naar een nieuwe vriend om haar leven mee te vullen. Natuurlijk moest ik wel even slikken en wist ik niet direct wat ik moest zeggen. We zijn naar huis gegaan en hebben er later nog uitvoerig over gepraat, maar haar besluit stond vast. Natuurlijk was ik geschokt door deze mededeling, maar ja, eerlijk is eerlijk: Lautje is ook maar alleen doordat ik hier in Denemarken zit en dit is mijn droom, niet de hare… Uiteindelijk heeft zij een nieuwe vriend gevonden in een getinte jonge man die Karel heet. Nu ik hier weer in Denemarken zit en alles van een afstandje bekijk denk ik dat het goed is zo, hij lijkt me in ieder geval een aardige kerel. Hij ziet er in ieder geval erg lief uit!

5 opmerkingen:

Unknown zei

Wat ben je ook een ongelovelijke komiek Van Maanen!! Als het niks wordt met die carriere van jou als verkeersvlieger kan je altijd nog het toneel op gaan of zo!!!

Hoe dan ook, alsnog de allerbeste wensen voor jou, Laura en Karel!;-)

Ik ben vandaag met mijn MCC begonnen, is super leuk!! En kan niet wachten om na de groundschool weer lekker de sim in te mogen!!

Heel veel succes daar!!

Liefs Hilde

Anoniem zei

Martijn,

Ga jij nu ook voor een nieuwe vriendin?
Ik dacht voor jou aan een blanke (witte) dame die elke dag een vers eitje voor je legt.
Lijkt je dit niets?

Ondanks alles, toch een spetterend 2008 gewenst.

Kees.

Anoniem zei

Pfoei! Kom je daar mooi even mee weg... Naja, is in ieder geval geen geduchte concurrent lijkt me :D
Succes verder!

Danny (LVNL)

Anoniem zei

Hee van Maanen, wel heel lullig zeg, tussen jou en Laura!!!
Maar ik kan haar keuze volledig begrijpen!
Kende je Karel al van Terlet of is ie helemaal nieuw voor je??
In ieder geval wensen ik, Eline en de Fam. Beket je heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet..

Groeten

Anoniem zei

Hee van Maanen!

Wat rot zeg dat het zo is gelopen tussen jou en Laura! Maar kende jij Karel al van Terlet ofzo, of is ie helemaal nieuw voor jou??
Ik kan Laura ook wel een beetje begrijpen hoor, hij is wel erg lief.
In ieder geval sterkte met het verwerken van je verdriet.
Alles goed verder?

Groeten Olaf