zaterdag 5 januari 2008

Lekker zappen

Hoewel ik niet bijzonder televisieverslaafd ben staat het wonderoog thuis toch altijd wel aan. Niet dat ik er voortdurend naar kijk, maar ik houd er gewoon van om een levendig schilderij in de kamer te hebben.
Hoezeer ik hieraan gewend ben geraakt merkte ik toen ik begin vorige maand in deze Deense uithoek arriveerde. Zoals gezegd is mijn kamer niet veel meer dan een betonnen aquarium. Mijn aanwezigheid voor de kerst voelde dan ook soms wat gekooid en om wat sfeer aan te brengen heb ik tijdens het verblijf in het vaderland wat gezellige verlichting aangeschaft die echt al wonderen doet en de gezelligheid met procenten verhoogt. En ook aan het gemis aan de luidruchtige, wonderlijke toverlamp heb ik wat kunnen doen. De vaderlandse staatsomroep heeft speciaal voor mensen zoals ik namelijk de website www.uitzendinggemist.nl in het leven geroepen waarop een groot aantal uitgezonden programma’s online kan worden bekeken. Gelukkig voorzien onze vrienden van de Deense luchtmacht ons van een aardige breedbandverbinding en kan ik dus al deze programma’s keurig fullscreen op mijn laptop bekijken. Onlangs kwam ik er achter dat ook een bekende Luxemburgse omroep de programma’s van vier Nederlandstalige zenders online heeft staan op de zeer origineel klinkende website www.rtlgemist.nl Zo komt het dat ik hier in den vreemde gisteravond voor het slapengaan naar Robert ten Brink’s kerstuitzending van ‘All you need is love’ heb gekeken. Liggend op mijn bedje, moe, voldaan, doch een tikkeltje eenzaam, was er eigenlijk nog een ding dat ik miste: mijn afstandsbediening om lekker te zappen naar het volgende programma!

1 opmerking:

Anoniem zei

goeie tip!