zondag 21 september 2008

Zondagmiddag

Net als in mijn vorige bijdrage van afgelopen vrijdag kan ik ook nu weer melden dat ik een heerlijke vliegdag heb gehad. Eigenlijk wordt het een beetje overbodig dit te melden, aangezien ik slechts zeer zelden heb meegemaakt dat vliegen niet leuk is.

Op het moment loop ik een slordige dertien vlieguur voor op de normale syllabus. Dit verschil zal gedurende het programma toch op de één of andere wijze weggewerkt moeten worden en daarom mocht ik, bij wijze van “wiedergutmachung”, vandaag een vliegtuig van de vliegschool meenemen voor eigen vertier. Ik koos daarvoor maar gelijk voor het meest geavanceerde toestel, de op dit weblog reeds eerder bezongen volbloed digi-eend OY-EBI. Het weer zag er voor vandaag bijzonder goed en vliegbaar uit en op een zondagmiddag zou ik naast wat hobbypiloten het luchtruim grotendeels voor mijzelf hebben. Alle ingrediënten leken dus al aanwezig om van dit tochtje een onvergetelijke middag te maken. Natuurlijk is het wel erg leuk om zo’n vlucht een echt doel te geven en daarom koos ik ervoor naar vliegveld Stauning in het noorden van Denemarken te vliegen om het daar gelegen luchtvaartmuseum te bezoeken.

Het werd inderdaad een heerlijk vliegtochtje dat ik niet snel zal vergeten. Ook het museum, hoewel veel kleiner dan ons vaderlandse Aviodrome, was leuk om te zien. Maar het leukst van al? Wel, dat ik op deze heerlijk zondagmiddag werd vergezeld door versbakken solisten en inmiddels goede vrienden Remco en Guido.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hey Martijntje!

Doet me goed om al je vliegverhalen te lezen! Eindelijk het welverdiende echte werk!! Geniet ervan!!

Just a heads up, ik ben van 27 september tot 19 oktober in NL.
BA is zo vriendelijk geweest om me er eens even lekker een paar weken tussenuit te sturen! Dus wie weet kunnen we alsnog dat drankje doen wat de laatste keer een btje tussen wal en schip viel, mocht je nog in t land zijn en tijd hebben??

Intussen: vlieg ze!

Liefs Hilde

Anoniem zei

Kerel ome Ed is trots op u.. wat zeg ik TROTS !