maandag 3 december 2007

Boeken

Zo, daar is ‘ie weer… Ik zie dat de eerste reacties binnen zijn! Leuk om te zien dat er mensen hun weg hebben gevonden naar dit weblog en super leuk om tijdens deze periode van eenzame opsluiting wat van jullie te horen! Blijf dat doen!!!

Ondertussen zijn we helemaal ingehuisd in onze barak. Best gezellig hoor. Helemaal nu de verwarming het doet! Alle andere ongemakken vallen best mee en met z’n allen komen we er wel uit. Verder is de internetverbinding echt prima te noemen en daar maak ik dan ook dankbaar misbruik van. Skype is met stip mijn favoriete computerapplicatie en http://www.afleveringgemist.nl/ (om televisie op te kijken) mijn favoriete website. Beetje jammer alleen dat de installatie van mijn laptop twee weken geleden toch niet helemaal fantastisch is verlopen: ik kan alleen nog maar naar het NOS-journaal kijken. Maar goed, ik ga dat niet veranderen tot de kerst: straks kan ik niets meer! Ik zie het journaal nu i.i.g. ongeveer tien keer per dag en blijf dus goed op de hoogte van de gebeurtenissen in het vaderland.

Vandaag hebben we onze eerste introductielessen op de vliegschool gehad. We hebben gelijk kunnen genieten van het ontbijt en de (warme) lunch zoals we die het komende jaar voorgeschoteld zullen krijgen. Niet slecht hoor! Ook hebben we de boeken gekregen. De foto toont de stapel geflankeerde door klasgenoten Kamila en Remco. We worden geacht dit allemaal in een periode van niet meer dan zeven maanden tot ons te nemen…
Ook is er iemand langs geweest om het uniform in te meten. Over een week of twee zou die klaar moeten zijn. De bijpassende pilot-case (koffer) hebben we al wel gekregen.


Daarna begon het leukere deel van de dag. Eigenlijk schrijf ik dit deel van dit bericht nadat we hebben uitgevonden waar de Mess is. Voor iedereen die niets van het militaire bestaan weet: de mess is waar de militairen eten en vooral… Drinken. Omdat we hier op een militaire basis bivakeren is de Mess maar zo'n twee minuten lopen. Echt super gezellig! En drinken is er ook nog eens voor weinig. Heel weinig zelfs. Maar natuurlijk moet dat niet ten kosten gaan van het studeren. En nu ik erover nadenk: vandaag heb ik nog niets gedaan… Gelukkig hebben we de komende twee dagen “zelfstudie”. Dat betekent dat we geen vaste lessen hebben, maar geacht worden zelf te studeren. Uhm, gelukkig gaat de Mess niet open voor 15:00. Hoewel, misschien kan ik aan de bar ook best wat leren ;-)

1 opmerking:

Anoniem zei

Leuke weblog! Maar kan je nog wat over jezelf vertellen? :-)