dinsdag 4 december 2007

F-16's

Leek Flyvestation Skrydstrup de eerste dagen op een god-verlaten oord in de middle of nowhere. Gisteren en vandaag vliegen de F-16's je letterlijk om de oren. Gisteren tijdens de eerste kennismakingsles stonden de ruiten van de school zelfs te trillen toen er een complete wave F-16's tegelijk vertrok. Tot overmaat van ramp maakten ze ook nog eens de nodige touch-and-go's, missed approaches en go-arounds. Sommige met de naverbrander op trap 5. Voor de mensen die dat niets zegt: dat is wanneer ze veranderen in vuurspuwende, herrie-brakende vliegende monsters! Wel gaaf om te zien natuurlijk!

Het is geen geheim dat Nederlanders internationaal nogal bekend staan om hun reislust (je vindt ze ook overal...) Maar om hier in de Mess gewoon Nederlands te kunnen praten met wildvreemden is wel heel bijzonder. Fokker doet hier onderhoud aan de F-16's en daarvoor worden er regelmatig mensen uit Nederland naar hier gezonden. In dit geval betrof het echter wel een Engelsman, maar zijn Nederlands is er zeker niet minder om! En wat blijkt??? Hij is een directe collega van zweefvlieg-kameraad en goede vriend Stephan! De wereld blijkt weer eens veel kleiner dan je wilt geloven... :-)

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Martijn!

Wat leuk om je verhalen te lezen! Weet nog een beetje van mijn Air Cadet Exchange naar Zweden een aantal jaren terug hoe leuk het is om op een luchtmachtbasis te wonen en de F16's (in dat geval de Viggens en Gripens) om je oren te horen vliegen. En de gezelligheid in de mess niet te vergeten natuurlijk!!

De foto met de (exact dezelfde) boeken roept een hoop herinneringen op. Kan me het nog herinneren als de dag van gisteren! Leuk hoor! Ik weet zeker dat je er ondanks het harde studeren van gaat genieten om deze boeken in te duiken!!

Heel veel succes en hou ons op de hoogte van je ervaringen!!

Liefs Hilde

Anoniem zei

Hoi Martijn!

leuk om te lezen hoe het met je gaat. We zitten nu te testen en daarom wel even tijd om wat te schrijven. Geniet er maar van..

Oh ja, ik heb eens gehoord dat als je piloot wordt, je eerste salaris helemaal moet opdrinken, want daarna komt het er niet meer van..
financiele verplichtingen, je kent het denk ik wel....

Veel plezier Huub

Anoniem zei

Hoi Martijn,

Leuk dat je ff belde vandaag ik heb het verhaal helemaal gelezen en begreep wat je me wilde vertellen van de mess dat de Engelsman weer een bekende is van het zweefvliegen. Zo zie je maar weer. de wereldd is echt een dorp geworden..Ik ga zo ff proberen wat foto's van gisterenavond te mailen naar je. Ik ben ook vrij met kerst dus dan gaan we met z'n allen weer een feestje bouwen. allen met oud en nieuw moet ik vliegen naar new York maar julie gaat met me mee dus dat is wel gaaf. He tot snel en liefs en groetjes van ons allemaal. (Ron, Julia en de kids.