maandag 17 december 2007

Uniform-stress

Vandaag een moment waarnaar een aantal van ons al een tijdje uitkeken: de uniformen zijn klaar. Nou ja klaar... In feite was het een aardige teleurstelling toen we ze vanavond aantrokken! Niemand van onze klas is te spreken over de kwaliteit en het model van de kleren. De overhemden, nou ja, zeg maar blousjes, zijn niet alleen te groot, maar hebben ook absoluut geen model en geven je een lichaam als een koe. De kragen zijn veel te klein en daardoor komt aan alle kanten je stropdas er onderuit. Daarnaast hebben we nog een soort sweater. Die ziet er op zich mooi uit, qua stof, maar qua model... De mouwen zijn te lang en te breed en onder je oksel lijkt het wel of je vleugels hebt gekregen. Echt ontzettend lelijk! En daarvoor is speciaal iemand hier naartoe gekomen om ze aan te meten…
Je zou je kunnen afvragen of er geen belangrijker zaken zijn waarover we ons druk kunnen maken, maar de organisatie uit Nederland die ons hier naartoe heeft gestuurd om te leren vliegen hecht er erg veel waarde aan dat wij er netjes bijlopen in ons uniform, nou dan zijn de hobbezakken die we zojuist uitgereikt hebben gekregen niet bepaald bevredigend!

2 opmerkingen:

Anton zei

Dag Martijn

Met veel interesse las ik je blog. Ben zelf ook aan het orienteren op een vliegopleiding en het FO programma heeft mijn voorkeur.

Zit zelf ook nu met een huis maar breek vooral mijn hoofd op de financiering. Daar heb ik wat vragen over.

Zou ik je daar misschien per directe mail mee lastig mogen vallen?

Groet en succes daar

Anton Verberne
antonverberne@hotmail.com

marijke zei

Hoi Martijn,

Leuk om te lezen hoe het je aldaar vergaat.
Ik ben wel benieuwd naar dat hobbezak uniform. Denk je dat er nog een fotootje vanaf kan?

Ik wens je prettige feestdagen en een goed 2008.

gr.v. Marijke Macdonald