zondag 2 december 2007

Flyvestation Skrydstrup

Sprak ik de afgelopen dagen vrijwel uitsluitend over afscheid nemen en dingen voor het laatst doen, gister was de dag waarop het nieuwe dingen doen begon. Goede vriendin Hilde schreef het al als reactie op mijn vorige stukje op deze weblog: “vanaf vandaag zal niets meer hetzelfde zijn!” En inderdaad… Hier een kleine greep uit wat er zoal anders is:

- uitgaan betekent hier een uurtje disco-bowlen op zaterdagavond, waarna zelfs jonge,
dynamische jongens snel weer vertrekken om te studeren
- ons “huisje” is niet gebouwd door een Nederlander in 2001, maar een Duitser in 1940 (fraaie
foto’s zullen volgen)
- het toilet deel ik met zes anderen, in plaats van één
- als je de verwarming aanzet doet die NIETS
- nog even afwachten of de douche wél warm is
- mijn dagelijks werk is niet anderhalf uur van huis, maar anderhalve minuut
- vannacht heb ik voor het eerst in mijn leven geslapen in een badjas en sokken

Maar bovenal: “thuis” is niet Thuis en Lautje is wél Thuis!

Nu zou je kunnen denken dat ik ontevreden ben, maar dat is natuurlijk niet zo! Okay, ik had er even geen rekening mee gehouden dat ik in een steenkoude barak zou komen, waar kennelijk nog niemand de kachel heeft aangestoken, maar los daarvan: ik zit hier vrijwillig en met een doel! En het idee dat ik nu eindelijk aan dat doel ga werken doet me erg goed. Verder zijn we hier ontzettend leuk ontvangen door de twee klassen die ons zijn voorgegaan. Zij hebben ons meegenomen naar de bowlingbaan en na afloop hebben ze ons in hun barak (wel lekker verwarmd) op hun kosten volgegooid met bier. Verder lijken er echt heel leuke mensen in mijn klas te zitten en ik verwacht dan ook dat ik het hier na de nodige opstartperikelen (ook daarover schreef ervaringsdeskundige Hilde al) best naar mijn zin zal krijgen. Vandaag (zondag) gaan we maar eens kijken wat we gaan doen. Samen met klasgenote Kamila had ik gisteravond al zo’n beetje bedacht om naar de Ikea te rijden om wat verlichting te kopen om de kamer wat op te leuken. Na vannacht denk ik dat ik daar ook nog maar een extra dekentje en een matrasje bij doe…
Nou, jullie lezen het wel. En natuurlijk zal vanaf morgen alles in het teken staan van STUDEREN!


P.S. Op de foto: klasgenoten Jonathan, Remco en Guido op de bowlingbaan. Op de achtergrond een hotshot pilot in-spé uit klas twee

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ben je dan zo gehecht aan een eigen douche en warm bed Martijn?? Nee toch? ;-)

succes de eerste tijd!

groetjes Judith

Anoniem zei

Hey van Maanen... klinkt bijna als militaire dienst! ;-). Veel succes daar en keep posting hier...

Spreken elkaar!

Groeten,
Raymond