dinsdag 11 december 2007

Sporten

Na mij er ruim vier jaar van onttrokken te hebben kon ik er gisteren niet aan ontkomen: ik heb gesport. Ik kan mij nog goed de laatste keer herinneren dat ik een fitnessruimte binnenliep: er stonden allemaal klerenkasten van kerels aan allerhande SM-werktuigen te trekken en allemaal super strak uitziende dames op een soort lopende band. Die laatsten renden zich helemaal rot zonder een centimeter van hun plaats te komen. Omdat dat allemaal heel simpel leek ging ik er maar naast staan en als een soort Mr. Bean zette ik toen heel stoer mijn bandje op de hoogste stand. Het gevolg? Alle dames keken naar me. Dat was natuurlijk wel een beetje de bedoeling, maar de blik in hun ogen verraadde het aankomend onheil... Al met al hield ik dat toen zo'n vijf minuten vol, waarna ik toch echt even de weg naar het toilet moest vinden om mij van mijn laatst genoten maaltijd te ontdoen.

Maar goed dat was toen en nu zit ik hier op Flyvestation Skrydstrup en het grote voordeel (voor sommigen onder ons) van het leven op een luchtmachtbasis is dat er allerlei faciliteiten zijn waarvan je gebruik kunt maken. Over de mess heb ik het al uitgebreid gehad, maar er is bijvoorbeeld ook een baan waar je kunt hordelopen en haasje-over springen (maar dan "the military way", ik geloof dat ze zoiets de stormbaan noemen, waarom toch?), er is een smeerput, waar je de onderkant van je auto kunt aanschouwen en er is zelfs een soort miniatuur dierentuin waar je hondjes kunt kijken (aaien is niet aan te raden). Verder zijn er nog diverse zonnebanken (in Scandinaviƫ worden die gebruikt tegen depressies) en zijn er een sauna en een sportzaal. Die sportzaal is nou niet direct de primaire reden voor mij om hier te verblijven, maar toch... Misschien is het wel een idee om een beetje conditie op te bouwen en tegelijk ook wat spieren te ontwikkelen. Dat zou best leuk staan in combinatie met mijn uniform.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Martijn,

Leuk dat je elke dag een stukje schrijft over je avonturen in het noorden.Houdt ons goed op de hoogte van alles wat daar gebeurt.
Nu ga je dus sporten....een gespierde spijker worden...haha...ben benieuwd of je het echt leuk gaat vinden.Maar wie weet...Misschien is het wel goed om de mogelijke saaie uurtjes door te komen.
Heel veel succes en we horen ( en zien ) wel hoe het afloopt.
Martijn,het beste en tot snel,
x steef.

Anoniem zei

He Martijn!
Goeie zaak dat fitnissen!!
Sinds ik een nieuwe baan heb ben ik ook 3 x in de week in de sportschool te vinden!
Maak maar over een tijdje een foto van je gespierde body! Ben benieuwd!

Groeten Tim

Anoniem zei

Whahaha jij sporten! blij dat ik niet in de verleiding kom!