vrijdag 14 december 2007

Dickman's

Vandaag onderricht ontvangen in de schone kunst van het navigeren. Daarbij kwam uitgebreid de rekenschijf aan bod. Ingewikkeld ding, dat al velen van ons het hoofd heeft doen breken! Stel je dit voor als een ronde schijf met een aantal ringen waaraan je kunt draaien. Hiermee kun je allerhande zaken berekenen. Een paar functies kende ik al, maar de meeste nog niet. En die moeten we nu natuurlijk ook allemaal kennen. Heel vermoeiend! En daarom was het om 14:00 wel welletjes voor deze week en dat betekent weekend. Omdat mijn autoruit steeds verder begint te desintegreren had ik mij bedacht dat het een goed idee zou zijn een bouwmarkt op te zoeken. Dat bleek echter een minder goed idee… Wat gebeurt er namelijk met een groep van vijf jonge mannen die je in den vreemde loslaat in een bouwmarkt? Nou, je wilt het vast niet weten!
Zo kwam het dat wij na afloop bij terugkeer in de veilige haven van Flyvestation Skrydstrup met een heuse megafoon. Erg leuk apparaat natuurlijk als je met een club luidruchtige, opgeschoten, van moeders losgescheurde jongens in een legerbarak woont. Klasgenote Kamilla, die in de barak was achtergebleven, leek het minder amusant te vinden. De gebeurtenissen die daarop volgden gingen allemaal erg snel… Klasgenoten Peter en Jonathan waren gisteren even naar Duitsland gereden om, laten we zeggen, frisdrank in te kopen. Daarbij was Jonathan nogal verrast door de naam van de negerzoenen die ze daar verkopen. Ach ja, leg maar eens aan een Engelsman uit wat “Super Dickman’s” betekent. Hij heeft er dan maar direct drie dozen van meegenomen en uiteraard kwamen deze nu tevoorschijn en toen was de boot goed aan. Ik zal er niet teveel over zeggen, maar de vloer in de gang ziet er nu schoner uit dan ooit tevoren, mijn kleren zitten in de wasmachine en ik heb net even heerlijk gedoucht…

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een zooi... die witte vulling van je Dickmans tegen de deur!
Hahaha... ik zal je mijn gedachten besparen!