woensdag 19 december 2007

Plexiglas

Vandaag zou het mannetje van carglass langskomen om mijn ruit te vervangen. En inderdaad om 10:10 werd ik netjes gebeld dat hij er aan kwam. Tijd dus om mij naar de vliegschool te begeven, waar ik hem zou ontmoeten. Vooraf had ik al netjes de straat aan de achterkant van mijn auto geveegd, want ik wilde mij natuurlijk niet geconfronteerd zien met een lekke band… Goed voorbereid op pad, zou je dus denken. Ware het niet… Ware het niet dat toen ik de auto van het slot wilde halen helaas alleen mijn eigen portier openging en normaal de rest van de sloten ook open gaat. Dat was toch wat vreemd en deed mij het ergste vermoeden. Helaas bleek mijn vermoeden bewaarheid geworden toen ik de motor probeerde te starten, want toen gebeurde er dus helemaal niets! Shit! Ook dat nog! Murphy appears to be still alive and landed today at “Flyvestation Skrydstrup!”
Gelukkig woon ik hier niet alleen en vond ik klasgenoot Guido bereid zijn startkabels uit te lenen, waarmee ik mijn polo-tje uiteindelijk kon verbinden met de Ford Feest van klasgenoot Remco, waarna ik mijn reis naar de vliegschool eindelijk kon aanvangen. Aangekomen aldaar zag ik keurig een achterruit op een bokje liggen naast het busje van het carglass-mannetje. Alleen zag ik vrijwel in een oogopslag dat die ruit er toch iets anders uitzag dan die van mij. Kennelijk viel dat het carglass-mannetje ook op, want vrijwel het eerste dat hij deed was hem er even voorhouden en inderdaad: de ruit paste voor geen meter! Kennelijk is Murphy hier niet alleen geland, maar heeft hij ook nog even de moeite genomen uit het vliegtuig te stappen… Net nu de kerst er aan komt en ik natuurlijk graag terug wil naar Nederland! Gelukkig had het carglass-mannetje wel een idee en zo kwam het dat terwijl ik binnen van mijn lunch zat te genieten een keurige plexiglas noodruit werd geïnstalleerd in het polo-tje, zodat ik gewoon de kerst thuis kan doorbrengen. Waar Gaffertape al niet goed voor is... Toch nog goed nieuws dus! Nu is het alleen nog een uitdaging om tussen kerst en oudjaar thuis ergens een nieuwe achterruit te scoren.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Martijn,

Zo zie je maar, niet elke Polo is daar ook een Polo. Het lijkt mij dat het in de volgende week wel moet lukken om een nieuwe echte ruit te scoren in Nederland.
Gisteren zijn in de BASIC SIM de gerepareerde comms paneeltjes gemonteerd en ze werken op één na. Het geluid is stukken beter dan voor de modificatie. Vandaag zouden we een test houden met 28 posities, maar daar kregen we slechts een half uurtje voor, daarna weer assesments. Dus uiteindelijk zijn de nieuwe posities nog niet overgenomen want de tijd was te krap om alles even door te testen.
Volgende poging in het nieuwe jaar als Wander terug is van vakantie. Hopelijk breekt hij niet iets, want dan gaat het allemaal nog langer duren.
Goed, je bent weer een beetje op de hoogte van onze wederwaardigheden. Succes met de studie verder en ik lees wel hoe de vorderingen zijn.

Gr. Kees.

Jolanda zei

Haay Martijn,
zo zie je maar weer....je moet gewoon een echte auto kopen...
Ik lach me slap om die verhalen van jou!! Kostelijk om te lezen. Laat de verhalen bundelen en geef het uit. Geweldig gewoon.

xxxx jolanda